Джерелом енергії для цих систем є АТФ - 4 Серпня 2009 - Прікрепітельний

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2009 » Серпень » 4 » Джерелом енергії для цих систем є АТФ
Джерелом енергії для цих систем є АТФ
12:27

Ці білки специфічно зв'язують цукру, амінокислоти та іони, переносячи їх потім до специфічних молекул-носіїв, локалізованим в клітинній мембрані. Джерелом енергії для цих систем є АТФ.

Ендоцитозу, як зазначено вище, забезпечує перенесення в клітини великих частинок і молекул. У рамках ендоцитозу розрізняють фагоцитоз і піноцитозу.

Фагоцитоз (від грец. Phagos - пожирає і cytos - клітина) являє собою процес, що полягає в тому, що клітини-лейкоцити (макрофаги і нейтрофіли) захоплюють (обволікають) тверді частки (фрагменти клітин, бактерії) шляхом випинань своєї клітинної мембрани і утворення бульбашок , що зливаються потім з плазматичною мембраною і що відкриваються всередину клітини. Що увійшли всередину клітин частки надходять у лізосоми, де за допомогою клітинних (лізосомних) ферментів руйнуються і засвоюються потім клітинами. Фагоцитоз широко поширений серед одноклітинних організмів. У багатоклітинних (ссавців) він виконується спеціалізованими клітинами (лейкоцитами).

У найпростіших фагоцитоз є формою харчування, в результаті якого тверді частинки проникають в лізосоми, де і перетравлюються, утворюючи продукти, які служать їжею. Біологічне значення фагоцитозу у ссавців полягає в тому, що він забезпечує імунну (фагоцитарну) захист організму (див. гл. XVII).

Піноцитозу (від грец. Pino - пити і cytos - клітина) являє собою процес, при якому клітини поглинають рідини і знаходяться в них, високомолекулярні речовини шляхом впячіва-ний плазматичної мембрани і утворення бульбашок (канали-ців), куди надходить рідина. Канальці після заповнення рідиною отшнуровиваются, надходять у цитоплазму і доходять до лізосом, де їх стінки перетравлюються, в результаті чого вміст (рідина) канальців звільняється і піддається подальшій обробці лізосомних ферментів.

Піноцитозу часто зустрічається в одноклітинних тварин, у багатоклітинних він спостерігається в клітинах кровоносної і лімфатичної систем, в клітинах злоякісних пухлин, а також у клітинах тканин, для яких характерний підвищений рівень обміну речовин.

Екзоцитоз - це процес секретірованія клітинами різних речовин, причому відомі регульований і конститутивним шляху екзоцитозу. Прикладом регульованого екзоцитозу є екзоці-тов інсуліну. Клітини підшлункової залози, які продукують інсулін, упаковують його спочатку в так звані секреторні бульбашки, які після позаклітинного сигналу зливаються з плазматичною мембраною, а потім відкриваються у міжклітинний простір, звільняючи гормон. Подібним чином відбувається ек-зоцітоз інших гормонів, нейротрансмітерів і багатьох ферментів. Навпаки, конститутивним шлях екзоцитозу властивий багатьом білків, безперервно синтезованих клітинами і упаковується в ек-зоцітозние бульбашки в комплексі Гольджі, після чого ці бульбашки переміщуються до плазматичної мембрани, де і відкриваються у міжклітинний простір, звільняючись від білкового вмісту.

За допомогою екзоцитозу з клітини видаляються також частки, що опинилися неперетравлені шляхом фагоцитозу. У більшості клітин цикли ендоцитоз-екзоцитоз безперервні.

Фотосинтез - це синтез органічних сполук в листках зелених рослин з води і вуглекислого газу атмосфери з використанням сонячної (світловий) енергії, адсорбованих хлорофілом в хлоропластах. Завдяки фотосинтезу відбувається уловлювання енергії видимого світла і перетворення її в хімічну енергію, що зберігається (запасається) в органічних речовинах, що утворюються при фотосинтезі Значення фотосинтезу гігантське.

Переглядів: 1446 | Додав: boriskare186 | Теги: Пожирає, увійшли, Клітин | Рейтинг: 3.0/1 |